ΜΕΝΟΥ



Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2013

Ποια πράξη να διαλέξω;

Ποια πράξη να διαλέξω;




Επειδή σε κάθε τάξη υπάρχουν παιδιά που δυσκολεύονται, κατά την επίλυση προβλημάτων, στην επιλογή της πράξης, τους δείχνουμε συνήθως κάποιες λέξεις-κλειδιά που τους βοηθούν, ώστε να
κάνουν την κατάλληλη επιλογή. Πέρα από το ατομικό φυλλάδιο που τους μοίρασα, ήθελα οι λέξεις-κλειδιά, να υπάρχουν και μέσα στην τάξη, σε εμφανές σημείο, για να μπορούν τα παιδιά να βοηθιούνται όποτε το χρειάζονται.
     Εννοείται πως πρέπει να τους διευκρινίσουμε ότι οι λέξεις-κλειδιά, μόνες τους, δεν φτάνουν για να μας οδηγήσουν πάντα στη σωστή λύση και ότι πολλές φορές μπορεί να λειτουργούν αποπροσανατολιστικά. Για παράδειγμα:Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΧΕΙ 3 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΚΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΑ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΚΙΑ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ...ΠΟΣΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΚΙΑ ΕΧΕΙ Ο ΠΕΤΡΟΣ; Αν συμβουλευτούμε τις λέξεις κλειδιά, πρέπει να κάνουμε αφαίρεση, όμως από την κατανόηση του κειμένου προκυπτει ότι πρέπει να κάνουμε πρόσθεση.
   Αυτό που επιδιώκουμε είναι να μπορούν να διαβάσουν, να κατανοήσουν το πρόβλημα, να οργανώσουν τα δεδομένα τους και να προβούν στην επιλογή της κατάλληλης πράξης. Οι λέξεις κλειδιά δίνονται συμπληρωματικά, με προσοχή και σίγουρα δεν είναι ο βασικός άξονας της διδακτικής μας προσέγγισης στην επίλυση προβλημάτων. 
     Αν θέλουμε λοιπόν να φτιάξουμε τις παραπάνω καρτελίτσες μπορούμε να το κάνουμε πολύ απλά, με χαρτόνι και μαρκαδόρους ή και στον υπολογιστή. Σχεδιάζουμε διπλά τα σύμβολα των πράξεων και μέσα σ'αυτά γράφουμε τις λέξεις. Αυτά της φωτογραφίας τα εκτύπωσα σε χρωματιστά χαρτιά, τα πλαστικοποίησα και τα κόλλησα στη γωνιά των μαθηματικών από τις πρώτες μέρες κιόλας. Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για το μάθημα των Μαθηματικών, αλλά παράλληλα δίνει χρώμα και ομορφαίνει το χώρο μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου